LAPIERRE Zesty CF 6.9 Celadon Green (2025) - Varianta: S
Kód produktu: SCH-LZKRA400
Zesty CF je synonymem pro univerzální MTB stroj, který vždy dokonale reagoval na změny v evoluci all-mountain bikingu. A nová generace LAPIERRE Zesty CF na tom není jinak. Více
Varianty4
Varianta | Dostupnost | Cena | Množství (ks) | |||
---|---|---|---|---|---|---|
XL | Na dotaz
Sledovat dostupnost |
Více | 117 990 Kč | |||
M | Skladem u dodavatele | Více | 117 990 Kč | |||
S | Na dotaz
Sledovat dostupnost |
Více | 117 990 Kč | |||
L | Skladem u dodavatele | Více | 117 990 Kč |
Od svého prvního vypuštění do světa v roce 2007 je Zesty koncipovaná jako allmountain bike stvořený pro zábavu na singletrailech, překonávání náročných překážek, rychlé zdolávání kopců a vzrušující skoky při ještě rychlejších sjezdech. Není nutné být vždy první, ale stačí nasednout na nový Zesty CF a zjistíte, že můžete být lepší než kdykoliv předtím.
Lapierre Zesty CF. Čistokrevný all-mountain bike
All-mountain kola jsou svými vlastnostmi situována někam mezi XC maraton a Enduro biky. Musí být lehká, co nejblíže jízdním kvalitám XC Maraton kol a zároveň musí mít rychlé sjezdové vlastnosti jako Enduro stroje.
Zdvih 150/150 mm je nadmíru dostačující a napříč všemi generacemi se měnil minimálně. Nicméně kinematika, a zejména geometrie, se u nové generace proměnily tak, aby se přizpůsobily současným požadavkům na horská kola a vyhovovaly evoluci all-mountain biků: za všech okolností zlepšovat jízdu po rovině a do kopce za zachování co nejlepších sjezdových vlastností. Lapierre se proto rozhodl zachovat koncept původního modelu Zesty, ale kompletně přepracovat rám tak, aby byl v souladu s dobou. Celý vývoj nového kola byl pak založen na nové kinematice, okolo které se celý projekt nového Zesty točil.
Odpružení v srdci celého projektu nové Zesty CF
Čtyř-čepové odpružení je ideálním řešením pro all-mountain kola, proto jej Lapierre využil i u Zesty CF. Nicméně se pokusil najít nový způsob, jak vylepšit kinematiku na obou stranách extrému, a sice tak, aby odpružení bylo citlivější na začátku zdvihu a progresivnější na jeho konci. Tím se vyhýbá příliš rychlému dosažení konce zdvihu, a tedy zbytečným nárazům a dalšímu nepohodlí při jízdě v náročném terénu. Nový rám byl navržen tak, aby poskytl dostatek prostoru při použití většího vzduchového tlumiče s nejnovějšími technologiemi, jako je špičkový RockShox’s Flight Attendant System (u modelu Zesty 10.9), který vyhodnocuje terén a styl jízdy jezdce pomocí senzorů na kole a automaticky upravuje nastavení odpružení, aby bylo co nejefektivnější a poskytovalo optimální výkon a pohodlí během jízdy.
All-mountain geometrie
Nová Zesty CF je designována tak, aby jezdci poskytla co největší sebevědomí a umožnila mu relaxovat i v technicky náročných podmínkách a za plné rychlosti. Aby toho dosáhl, jeho all-mountain geometrie posunula pozici těžiště zpět na přední část kola a vybalancovala jeho střed. Díky tomu je šlapání efektivnější na zvlněných úsecích a snížilo se riziko překlopení se na stmých svazích. Díky technologii FlipChip je možné ještě více zvýšit responzivitu zadní části kola, a sice změnou na 27,5“ zadní kolo. Bez ztráty výhod, které geometrie nabízí.
Specifikace geometrie Zesty CF:
1. Úhel sedlovky je podstatně svislejší (+3,7°), zkrácená horní trubka (od 5 mm do 49 mm od velikosti S po XL) a delší reach (+20 mm u všech velikostí)
2. Krátká zadní stavba 432 mm (430 mm pro 27,5")
3. Delší rozvor kol (o 30 mm)
4. Vyšší hlavová trubka
5. Technologie FlipChip umožňuje jízdu s Mullet setupem nebo 29“ koly
Tuhost pod kontrolou
Aby Zesty CF obstála v all-mountain segmentu, stala se celkově tužší za účelem větší přesnosti a citu při sjezdech a zároveň se podařilo zvýšit výkon při šlapání se zachováním lehkosti. Tento trojitý problém pomohla vyřešit prémiová UD SLI karbonová konstrukce rámu, která je pro kola Lapierre vyšší třídy specifická (modely 8.9 až 10.9).
Karbonová konstrukce
Karbonový rám Zesty CF 2025 využívá tři typy karbonových vláken, a sice T800, M40J a T700. Při konstrukci rámu využil Lapierre unikátní PU a PP trny, které pomohly optimalizovat rozložení jednotlivých vrstev karbonu, kterých je ve výsledku více než 500. Vysoký výkon, přesnost a dokonalá tuhost je zaručena.
Tuhost předního trojúhelníku byla navíc vylepšená specifickou technologií kolem hlavové trubky a středového složení. Zadní stavba vykazuje vysokou torzní tuhost, díky které je kolo ještě přesnější, dynamičtější a efektivnější v akceleraci. Asymetrický design zadní stavby umožňuje použití převodníku až s 36 zuby.
Holý rám váží celkem 2,5 kg.
Project Gravity Logic
V all-mountain duchu Lapierre zachoval, vlastně dokonce vylepšil, Tool Box (úložný prostor) na spodní rámové trubce. Je integrovaný přímo do rámu a jeho nízká pozice eliminuje dopad váhy nářadí na celkový dojem z jízdy. Vnitřní kapsa izoluje nářadí od rámu a díky tomu redukuje vnitřní hluk. Vnější kryt boxu navíc chrání spodek rámu před kameny a dalšími překážkami a nečistotami.
Modelová řada Zesty CF 2025
Modelová řada Zesty CF 2025 obsahuje 5 úrovní osazení a byla designována tak, aby nabídla vysokou kvalitu jízdního projevu a rychlou reakci v náročných podmínkách.
Všechny komponenty byly vybírány tak, aby splňovaly tyto kritéria:
- 150mm přední/zadní zdvih
- 36mm vidlice
- Rozdílná velikost kol (2.50 přední/2.40 zadní)
- Čtyřpístkové brzdy s 203/180 brzdovými kotouči
- 32 T převodník
Modelový rok | 2025 |
---|---|
Rám | Zesty Full Carbon 150mm travel (29''), pressfit, boost, metric, Thru axle |
Materiál | karbon |
Vidlice | FOX 36 Float Rhythm 150mm |
Tlumič | FOX Float F-S, 2-pos, Trunnion 205*60mm |
Hlavové složení | Acros Integrated ZS56/ZS56 Block Lock |
Kliky | Shimano MT612 32T 165mm (S), 170mm (M,L), 175mm (XL) |
Přehazovačka | Shimano SLX 12s Shadow + |
Kazeta | Shimano Deore 10-51T 12s |
Středové složení | Shimano MT800 Press Fit |
Počet rychlostí | 1x12 |
Řetěz | Shimano Deore 12s |
Brzdy | Shimano MT420 203/180 |
Pedály | XLC by VP VPE-527 |
Gripy | Lapierre grips anodized, S/M: small diameter, L/XL: large diameter |
Představec | Lapierre Thirty One alloy, 0°, Ø: 31.8mm, L: 35mm (S), 45mm (M,L,XL) |
Sedlovka | Lapierre dropper, Ø: 31.6mm, travel 100mm (S), 150mm (M,L), 170mm (XL) |
Sedlo | Prologo Scratch M5 PAS |
Zapletená kola | Shimano MT400 hubs / Rodi Tryp30 alloy rims / Shimano MT400 hubs / Rodi Tryp30 alloy rims |
Plášť přední | Maxxis ASSEGAI 3C MAXXGRIP/NEXO+/TR 29X2.50 WT / Maxxis DISSECTOR 3C MAXXTERRA/NEXO+/TR 29X2.40 WT |
Plášť zadní | Maxxis ASSEGAI 3C MAXXGRIP/NEXO+/TR 29X2.50 WT / Maxxis DISSECTOR 3C MAXXTERRA/NEXO+/TR 29X2.40 WT |
Zdvih přední | 150 |
Zdvih zadní | 150 |
Řídítka | Lapierre Thirty One 6061DB, Width: 780mm, Rise: 30mm, Ø: 31.8mm |